S. van Hagen

Door de benoeming van de heer S. van Hagen wordt het grote wedstrijdzeilen binnen onze vereniging geëerd. Deze benoeming is gebaseerd op een groot aantal zeilwapenfeiten.

Hij heeft de vlag van onze vereniging jarenlang over de zeeën gedragen en daarvan in woord, beeld en geschrift verslag gedaan. De wapenfeiten zijn de overwinning in de C-Star solorace 1988 en de deelname aan de Twostar en de Ostar

.Het begon met enkele jaren IOR-racen op de Noordzee. Daarna begon het grootscheepse zeilen in 1975 met een Fastnetrace.
Dit was tevens een voorbereiding op het "rondje Atlantic" in 1976-1977 met zijn vrouw en toen 6 maanden oude dochter. Zijn eerste solorace was de Azab-race in 1979 van Falmouth naar de Azoren. De zeer zware Twostar in 1981 en de gelukkig iets minder zware Ostar in 1984 bevestigden zijn voorkeur voor het lange afstandzeilen met kleine bemanning, desnoods solo.