NIeuwsbrief 7 apr 2024 - Feestelijke heropening Arendsnest - Vrijmelden ligplaats

arendsnest-banner1

Feestelijke heropening Het Arendsnest

Op vrijdag 5 april werd de "1e-vrijdag-van de maand"-borrel gecombineerd met de feestelijke heropening van het verbouwde clubgebouw in de Kanaalhaven: "Het Arendsnest".
Het vrolijk versierde Arendsnest was goed gevuld met naar schatting meer dan 50 aanwezigen en voordat de kurken uit de flessen mochten knallen, kregen we eerst een interessant en humoristisch overzicht van de geschiedenis van Het Arendnest door Toon Tiggelman (al ruim 60 jaar lid!). Na een hartelijk applaus voor Toon, dankte Piet Brocken namens het bestuur alle leden die belangeloos vele uren hebben gewerkt aan de verbouwing en feliciteerde hen met het fantastische resultaat. Hierna werd het glas (met bubbels) geheven en sprak Havencommissaris Mart Sonneveld de aanwezigen toe en overhandigde de vrijwilligers die de verbouwing (binnen budget!) mogelijk hebben gemaakt een mooi aandenken: een houten snij- en/of borrelplank met ingebrand logo van WSV Haringvliet.
De Evenementen commissie had blijkbaar zo'n grote opkomst verwacht bij de feestelijke heropening, want de rest van de avond was er ruim voldoende lekkers te eten en te drinken!

arendsnest-banner3

arendsnest-banner4

Vrijmelden ligplaats bij afwezigheid!

Het nieuwe vaarseizoen gaat voor weer van start. Gaat u een vaartocht maken van meerdere dagen? Vergeet dan niet uw box vrij te melden, zodat we deze kunnen gebruiken voor passanten.
(volgens ons Havenregelement, artikel 15 bent u verplicht uw box vrij-melden bij afwezigheid langer dan 2 nachten!)

De periode dat uw ligplaats vrij is graag vermelden in Mijn Captain.
Na inloggen via de website in Mijn Captain, ziet u links onder in het scherm, onder "Huidige planning" een blauw veld met "Nieuwe regstratie toevoegen". Als u hierop klikt kunt u de periode aangeven dat uw ligplaats vrij is.
U dient ook het rood / groene passantenbordje bij vertrek op groen te zetten (als uw ligplaats een werkend passantenbordje heeft ?!)
Maak er een gewoonte van. Het registeren via Mijn Captain kunt u eventueel thuis, al dagen van te voren doen.
Nu de Haringvlietbrug weer operationeel is, hopen we het komend seizoen weer meer passanten te kunnen verwelkomen. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat we de inkomstenpost "liggeld passanten" flink kunnen laten stijgen!