Nieuwsbrief 30 juni 2024 - 6 juli Hellevoet Heroes - WSV evenementen binnenkort - update ongeval

groot-water-combi-2024

Zaterdag 6 juli bereikbaarheid Helius haven
beperkt i.v.m. evenement Hellevoet Heroes

Zaterdag 6 juli 2024 wordt de derde editie van de Hellevoet Heroes Triathlon gehouden in en rondom de Vesting van Hellevoetsluis. Er zijn t.o.v. vorige edities enige aanpassingen aan het parcours gedaan, waardoor u hopelijk minder hinder zal ondervinden van het evenement. In tegenstelling tot voorgaande jaren wordt het fietspad gebruikt voor het fietsonderdeel (1 t/m 3 op kaart) i.p.v. de autoweg.

Locatie Impact
Camping ’t Weergors Beperkt, drukte op fietspad Gorslaan gedurende fietsonderdeel (4)
Citta Romana Beperkt, bij kruispunt Voorweg/Haringvlietweg zullen verkeersregelaars dit punt begeleiden (5)
Roompot & Cape Helius Beperkt, drukte bij oversteek van Nieuwe Zeedijk na Gorzepad (2) en wordt begeleid door verkeersregelaars
Helius Haven Beperkt, vanaf het Gorzepad is doorgang smaller door pionnen om fietser richting oversteekpunt te sturen
Bewoners Goudkust Drukte bij Zoomweg/Nieuwe Zeedijk tijdens het fietsonderdeel
Omwonenden fietsparkoers Drukte tijdens het fietsonderdeel

De Vesting is op 6 juli niet bereikbaar vanaf De Nieuwe Zeedijk (kleine strandje), de weg is afgesloten tussen de ingang van de Roompot en de Westkade. Via de Brielsestraatweg is de Vesting wel te bereiken.

De verschillende wedstrijden zullen tussen 9.00 en 14.00 plaatsvinden. Het fietsparkoers zal op de volgende (richt)tijden door de deelnemers in gebruik zijn:
• Jeugd: 9:00 – 09:30
• Senioren (korte afstand): 10:00 – 11:30
• Senioren (lange afstand): 12:15 – 14:00

Op cruciale punten zullen er, net als vorig jaar, verkeersregelaars ingezet worden om het verkeer in goede banen te leiden. Luister s.v.p. naar de instructies van de verkeersregelaars en de organisatie.

Op dit moment hebben meer dan 500 deelnemers zich ingeschreven. Samen met maar liefst 80 vrijwilligers zullen wij ons uiterste best doen om deze dag zo goed mogelijk te organiseren.
Voor het volledige programma en meer info: www.declubvanbuiten.nl/hellevoetheroes

Team Hellevoet Heroes & De Club van Buiten

bereikbaarheid-zaterdag-6-juli-2024

Evenementen WSV Haringvliet binnenkort

Vrijdag 5 juli                Maandborrel - Arendsnest

Weekend 13 /14 juli    Zomertocht naar Scheveningen         (klik voor info)

Update ongeval kanaalhaven 4 juni jl.

Van verschillende leden kregen wij de vraag hoe de eigenaar het maakt van het schip, waar de gasexplosie heeft plaats gevonden. Gelukkig gaat de genezing na zijn huidtransplantatie zo goed en snel, dat besloten is dat hij al vanaf 21 juni verder thuis kon gaan genezen.

Namens hem veel dank voor alle kaarten die hij mocht ontvangen!