NIeuwsbrief 7 sept 2024 - Stremming sluis - KNRM podcast - Kopij Bestek - Datum ALV 28 nov

sluis-kanaal-door-voorne2

Sluis Kanaal door Voorne gestremd
24 t/m 26 september

Op dinsdag 24, woensdag 25 en donderdag 26 september is de sluis Kanaal door Voorne in Hellevoetsluis in verband met onderhoudswerkzaamheden gestremd. Dit betekent dat boten in die periode niet kunnen invaren of uitvaren. Voetgangers, fietsers en automobilisten kunnen wel gewoon gebruik maken van de brug.

knrm-persbericht

De Dakotaramp door de ogen van de redders' in de KNRM-podcastserie vanaf maandag 9 september

Aankomende maandag verschijnt het indrukwekkende verhaal van de Dakotaramp in de podcastserie 'Redders op Zee' van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).

25 september 1996. Op die dag eindigt een personeelsuitje in een onvoorstelbare ramp. 32 mensen vliegen in een oude Dakota van Texel naar Schiphol. Wanneer de linkermotor uitvalt, moet het vliegtuig een noodlanding maken waarbij het op de zandplaat Lutjeswaard stort.

Niemand van de 32 inzittenden overleeft de crash. In deze aflevering hoor je het aangrijpende verhaal van Sidny van Zon, schipper bij KNRM Texel De Koog en Oudeschild, die als een van de eersten ter plaatse was, en Jelle de Jong, vrijwillige redder bij KNRM Harlingen. Beiden vertellen hoe ze, in plaats van mensen te redden, niets anders kunnen doen dan de slachtoffers bergen.

In de podcast wordt de omvang van de ramp en de impact hiervan op de redders duidelijk. Bijna 30 jaar later staat het verhaal nog op het netvlies van de bemanningsleden gebrand.

De podcast is vanaf maandag 9 september om 06.00 uur te beluisteren.
Via de website van de KNRM, vermoedelijk via deze link

1996-09-25-den-oever-dakota

Uiterste inleverdatum kopij voor Het Bestek

Sluitingsdatum kopij voor de najaarseditie van Het Bestek

1 oktober 2024

Stuur uw kopij naar:
redactie@wsv-haringvliet.nl

We hopen voor de najaarseditie weer flink wat kopij binnen te krijgen. Met een mooi/leuk reisverslag kan je meedingen naar de Zilvermeeuwbeker, maar ook artikelen over andere onderwerpen op watersportgebied die interessant zijn voor leden van onze vereniging zijn zeer welkom.

Als U geen gedrukt exemplaar wilt ontvangen van Het Bestek

Er is een mogelijkheid geschapen om dit aan te geven via Mijn Captain als volgt:

Via onze website, in Mijn Captain: selecteer onder "Mijn gegevens"; "Lidmaatschap Wijzigen"
Vervolgens bij "Magazine"; "nee" selecteren en daarna opslaan.

(voorbeeld: zie bijlage)

Belangrijk:
Er wordt 1 gedrukt exemplaar van Het Bestek verstuurd per adres. Indien er meerdere leden op hetzelfde adres wonen, moeten al deze leden zich afmelden voor Het Bestek.

Op de website bevindt zich een archief waar u een digitaal exemplaar (PDF-bestand) van Het Bestek kunt inzien/downloaden.

Najaars Algemene Ledenvergadering 28 nov.

Het  duurt nog wel even maar noteer alvast in uw agenda:
ALV op donderdag 28 november om 20:00 uur

Locatie: Theater Twee Hondje
Opzoomerlaan 106 (Cultuurhuis Nieuwe Veste)
3221 AP Hellevoetsluis