Nieuwsbrief 23 apr 2023 - Mastenberging - Haringvlietbrug

mastenberging

Mastenberging: masten z.s.m. verwijderen

Volgens ons huishoudelijk regelement (zie deze link) artikel 47, moeten binnen 3 weken nadat de schepen van de winterberging in het water zijn gezet, de masten van de mastenberging verwijderd zijn. Dit omdat er weer plaats gemaakt moet worden voor de jollen.

Indien blijkt dat masten niet verwijderd zijn, is de havenmeester gerechtigd die masten op kosten van de eigenaars te verplaatsen. Eventuele schade als gevolg van dit verplaatsen komt geheel ten laste van de eigenaar.

haringvlietbrug-2

Haringvlietbrug: voortgang werkzaamheden

Bij de renovatie van het beweegbare deel van de Haringvlietbrug, worden straks ook alle technische installaties volledig vernieuwd. Het systeem van technische installaties zorgt voor de bediening, besturing en bewaking van de brug. Het bestaat uit maar liefst 26 verschillende onderdelen, waaronder camera’s, omroepinstallatie, slagbomen en de signaleringslampen voor de scheepvaart en het wegverkeer. Het compleet nieuwe systeem wordt nu al in Dordrecht getest. Meer info via deze link

Ook kunt u via deze link een video bekijken over het werk in de basculekelder van de Haringvlietbrug waar nu 24/7 wordt gewerkt.

Over WSV Haringvliet

Watersportvereniging Haringvliet is op 21 maart 1961 opgericht. De vereniging telt 450 leden met 375 ligplaatsen. Onze evenementencommissie organiseert voor leden allerlei evenementen en lezingen. Zodra er iets (nieuws) georganiseerd wordt, kunt u die informatie direct op de website vinden.

Lid worden?

Meldt u aan bij onze secretaris
Henk Bakker
secretaris@wsv-haringvliet.nl